گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

✅ 10 توصیه جدی

🔻در راستای فرمان #رزمایش_همدلی رهبر معظم انقلاب، نهادها و مجموعه های جهادی در سراسر کشور به میدان آمده تا بتوانند بسته های معیشتی را تهیه و در بین خانواده های بی بضاعت و مشاغل آسیب دیده به علت دوران کرونا، توزیع نمایند.

🔻امید است در تحقق امر مولا، نکات ذیل رعایت بشود:
1️⃣  نهادها و #گروه_های_جهادی در همه استان ها و  شهرستان ها، تا می توانند هماهنگ و متمرکز عمل کنند تا از موازی کاری جلوگیری شود. هم استقلال نهادها و گروه های جهادی حفظ شود هم سعی شود به همه یا اکثریت جامعه هدف بسته اعطا شود و کسی بی نصیب نماند.

2️⃣  جهت تأمین بسته های معیشتی همزمان باید مواظب تلاطم بازار بود. گاهی تهیه یکجای ارزاق در یک استان یا شهرستان، روی بازار تأثیر منفی داشته و باعث کمبود یا گرانی آن محصول در آن منطقه می شود.

3️⃣  بسته های معیشتی باید هدفمند توزیع شود. یعنی بدست نیازمند واقعی برسد. از رابطه بازی و فامیلی گری و قبیله گرایی نهی شود.

4️⃣  باید عزت و کرامت خانواده ها حفظ شود. گروه های جهادی، وقت غروب و شب را برای توزیع بسته ها در نظر بگیرند. توزیع در روز به جهت عزت و کرامت خانواده ها صحیح نیست.

5️⃣  برای توزیع لشکرکشی نشود. یک یا دو نفر برای توزیع در هر کوچه یا خیابان یا محله کافی است.

6️⃣  نیازی به پوشیدن لباس مخصوص و کاور نیست چون موجب جلب توجه می شود و آبروی خانواده های نیازمند حفظ نمی شود.

7️⃣  از سر و صدا و پخش نوحه و هر آهنگ دیگری در زمان توزیع بسته ها خودداری شود.(پخش صدا در حین ضدعفونی مناطق و توزیع بسته های معیشتی باعث آزار و اذیت مردم می شود)

8️⃣  اگر کوچه مورد نظر شلوغ بود توزیع را به زمان دیگری موکول کنید تا کوچه خلوت شود.

9️⃣  بهیچوجه از لحظه توزیع و اعطای بسته به خانواده ها، عکس و فیلم نگیرید. تصویر برداری در مراحل قبلی(خرید، بسته بندی، ارسال با ماشین و ... ) برای مستندسازی خوب است اما در لحظه اعطای بسته به خانواده ها اصلاً مناسب نیست.

🔟 جمع آوری مشخصات خانوارهای نیازمند برای اقدامات آتی انجام شود. اینکه وضعیت خانواده ها چگونه است و چه نیازمندی هایی دارند. فرم مشخصات خانواده ها حتماً تکمیل شود. تا بتوانید در آینده سایر نیازهایشان را هم برطرف کنید. شاید کسی مشکل کولر یا درمان یا ... داشته باشد و ... . با تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع به فکر خدمترسانی در آینده باشید.
 

ابوابراهیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۲۲:۲۶
احمد درا

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
گاه نوشت #ابوابراهیم
eitaa.com/aboebrahim57
gap.im/aboebrahim57
 splus.ir/aboebrahim57
 hoorsa.com/aboebrahim57
 http://aboebrahim57.blog.ir
ما را به دوستان معرفی کنید.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۹ ، ۲۲:۱۹
احمد درا