گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲۸ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

 چرا مجلس در تراز مجلس انقلابی برخورد نمی کند

پاسخ 

الف)   مجلس با قریب به ۲۹۰ نماینده برآیند نظرات و عملکردهای متفاوتی است و برخی رسانه های خاص قبل از تشکیل مجلس جدید از هیچ تخریبی علیه آن فروگذار نکردند، لذا طبیعی است از هر اظهارنظری از سوی هر نماینده‌ای، بهانه ای برای تخریب مجلس جدید استفاده نمایند.
ب)     از آنجا که نمایندگان مجلس از فرآیندهای حزبی بالا نیامده و بیشتر بر اساس سابقه و شخصیت خود و البته تایید جریان‌های سیاسی به کرسی مجلس رسیدند، ممکن است افرادی پیدا شوند که چندان از اولویت‌های اکثریت انقلابی مجلس پیروی نکنند.
ج)   برعکس تبلیغات منفی، مجلس در ۱۰۰ روز اول خود اقدامات اساسی مانند طرح مالیات بر خانه‌های خالی، طرح حمایت معیشتی مردم، طرح قیر رایگان برای توسعه مناطق محروم، مقابله با انحصار طلبی  حقوقی ها در بورس، طرح خرید تضمینی گندم و مهمتر از همه افزایش نظارت‌های میدانی را در دستور کار قرار داده است.
 د)  یکی از اهرم‌های مجلس استیضاح وزرای کم‌تحرک است، اما شرایط حقوقی کابینه به گونه ای است که با برکناری یک یا دو وزیر، کل کابینه از اعتبار ساقط می شود . عقل سلیم حکم می کند در کمتر از یک سال عمر باقی مانده دولت، بی‌ثباتی و مجادلات بی‌حاصل برای رای اعتماد مجدد به وزرا، بر جامعه تحمیل نشود، ضمن آنکه از منظر بودجه‌ای هم تا پایان سال جاری مجلس نمی‌تواند تغییر چندانی در موضوعات اعتباری دولت ایجاد نماید.
 خلاصه آنکه هر چند می‌توان انتظار بیشتری از مجلس جدید داشت، اما اتهام غیر انقلابی بودن آن، بیشتر ناشی از فضاسازی های رسانه‌ای علیه مجلس است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۲۳:۱۷
احمد درا

در ورای معضلات اقتصادی که دامن‌گیر جامعه شده و دغدغه‌ای که برای اکثریت مردم ایجاد کرده است، راهکارهایی برای چگونگی عبور از وضعیت کنونی، مطرح است. یکی از مهم‌ترین راهکارها تغییر دولت و خط و مشئی است که بیش از هفت سال در سیاست خارجی در پیش گرفته شده و سرانجامی چنین برای اقتصاد کشور رقم زده است.
همین امر موجب شده است تا تحولات انتخابات کشور معطوف به سال 1400 نیز روز به روز پر اهمیت شود و احزاب و گروه‌های سیاسی کشور نیز در این زمینه فعال شوند. جریان‌های سیاسی در تلاشند تا هم خود را سامان بخشند و هم با ارائه برنامه‌ها و گزینه‌های جذاب برای جامعه، هواداران را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند و هم وعده تغییر و تحول دهند.
گزاره‌های تحلیلی
1ـ اوضاع خاصی بر اردوگاه اصلاح‌طلبان حاکم است.
 اصلاح‌طلبان از یک‌سو میراث‌دار دولت روحانی شده‌اند. دولتی که در نگاه عموم جامعه مسئول اوضاع امروز کشور است!
 تلاش آنان برای جدایی سبد اردوگاه‌شان از اعتدالیون مورد قبول افکارعمومی قرار نگرفته است. 
از طرفی راهکار مشخصی نیز برای خروج از وضعیت کنونی ندارند. حداکثر منتظرند تا انتخابات آبان ماه آمریکا رقم بخورد تا شاید دموکرات‌ها با محوریت بایدن به قدرت برسند و همین را بهانه‌ای برای تداوم سیاست شکست خورده خود قرار دهند!
2ـ در مورد چگونگی مواجهه با انتخابات 1400 اختلافات اصلاح‌طلبان بسیار است.
 برخی از ضرورت حضور حداکثری در انتخابات و تلاش برای کسب قدرت سخن می‌گویند و معتقدند پس از واگذاری مجلس، باید تلاش کرد تا قدرت در دستگاه اجرایی را در اختیار گرفت، وگرنه جریان اصلاح‌طلبی دچار انحلال و فروپاشی خواهد شد. 
نامه موسوی‌خوئینی‌ها و دعوت به حضور حداکثری در انتخابات را در این راستا می‌توان تحلیل کرد.
3ـ بخش رادیکال اصلاح‌طلب با رفتارهایی ساختارشکنانه، به نحوی خروج از حاکمیت را در دستورکار خود قرار داده است.
 اینان معتقدند ماندن در حاکمیت منافع اصلاح‌طلبان را تأمین نخواهد کرد و حضور هفت ساله در قدرت دستاوردی برای‌شان نداشته است. 
در این مسیر حتی پیشنهادهای عجیب هم مطرح می‌شود. برای نمونه عباس عبدی آقای روحانی را دعوت به استعفا و کناره‌گیری می‌کند یا تاج‌زاده از حذف ریاست‌جمهوری و ادغام آن با رهبری سخن می‌گوید!
نکته راهبردی: در مقطع فعلی رصد دقیق اوضاع انتخاباتی ضرورت دارد تا احزاب سیاسی با اغواگری و دادن وعده‌های دروغین نتوانند رأی‌های ملت را به جیب بزنند و کسی باید به قدرت برسد که توان حل مشکلات اقتصادی کشور را داشته باشد.
📝(نویسنده: مهدی سعیدی)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۲۳:۱۲
احمد درا

 اهداف جریان تحریف چیست؟
راهکار های عملی برای مقابله با این جریان کدام است؟
آیا توجه دارید گرانی، بیکاری و رکود اقتصادی زمینه پذیرش تبلیغات جریان تحریف را  افزایش داده است؟


👈 پاسخ

🔻جریان تحریف واقعیات تلخ جامعه را ضریب می دهد و آنها را بزرگنمایی می کند. بیکاری، گرانی، ضعف تدبیر و مشکلات موجود واقعیت‌های غیرقابل انکاری هستند.

 اما جریان تحریف در سه حوزه مشخص تمرکز می کند:

🔸 الف) ریشه مشکلات موجود؛

جریان تحریف چنین القا می کند که اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند استقلال و حاکمیت دین در جامعه، ریشه اصلی مشکلات فعلی است، چرا که این آرمانها در عرصه بین‌الملل برای ایران دشمن تراشی کرده است. در حوزه مدیریت نیز تلاش زیادی دارند که سیستم نظام اسلامی را فاسد جلوه دهد که باعث مشکلات فعلی شده است. در حوزه‌های مصداقی سیاست‌های منطقه‌ای ایران را عامل مشکلات معرفی میکنند، مانند حضور ایران در سوریه یا کمک به عراق برای مبارزه با داعش و کمک به لبنان و فلسطین در مبارزه با اسرائیل


🔹 ب) روش حل مشکلات؛

 متناسب با القائات پیش گفته، جریان تحریف برای  راه حل مشکلات موجود  آدرس های غلط ارائه می‌کند. این جریان در  یک بیان کلی، مذاکره و سازش یا بهتر بگوییم کرنش مقابل آمریکا را راه حل برون رفت از مشکلات فعلی القا می‌کند، در حالی که کشورهای زیادی در این مسیر قرار گرفتند، اما با مشکلاتی به مراتب بدتر مواجه شدند، مصر و لیبی دو نمونه روشن از کرنش مقابل آمریکا هستند؛ اولی در اوج مشکلات اقتصادی به ورطه فلاکت افتاده و دومی گرفتار جنگ های داخلی و خطر تجزیه می باشد. بی تردید اگر ملت ایران مسیر سازش و تسلیم مقابل آمریکا را در پیش بگیرد، سرنوشتی به مراتب بدتر از لیبی در انتظار آن خواهد بود.


🔸ج) توانمندی و قدرت نظام اسلامی؛

 سومین حوزه ای که جریان تحریف بر آن می دمد توان و قدرت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با مشکلات و دشمنانش است. در حوزه قدرت دفاعی تا چندی پیش ایران را مقابل دشمنانش ضعیف جلوه می‌دادند، اما اکنون با نمایش قدرت و اقتدار ایران به تناقض‌گویی افتادند و قدرت موشکی و نظامی ایران را تهدیدی علیه امنیت جهانی ! تبلیغ می‌کنند.

🔺 البته بیشترین تمرکز را در ضعف مدیریت حل مشکلات اقتصادی دارند که زمینه این امر را ضعف تدبیر دولت ایجاد کرده است.

 در نهایت باید گفت ایستادگی مقابل تبلیغات جریان تحریف و صبر فعال مقابل مشکلات ( یعنی روشنگری برای عامه و مطالبه گری از مسئولان) و افزایش سطح آگاهی های مردم برای انتخاب درست مجریان و قانونگذاران، ملت ایران را از این برهه حساس نیز با سرافرازی عبور خواهد داد. 

نظام اسلامی توان پالایش مدیران کم توان و ناسالم را دارد، اما این امر را با اراده جمعی ملت انجام میدهد که لازمه آن انتخاب های صحیح مردم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۲۳:۰۸
احمد درا

نقش رهبری در مواجهه با مشکلات اقتصادی جامعه چیست؟
 چرا رهبری ورود نمی کنند؟ 
چرا روحانی را عزل نمی کنند یا با استیضاح و برکناری وی موافقت نمی کند؟


👈  پاسخ

 ۱) این درست است که مشروعیت تمام اجزای حکومت به تایید ولی فقیه است، اما جمهوری اسلامی ایران کاملاً به مردم سالاری دینی معتقد و ملتزم است، به این معنا که  این مردم هستند که مسئولان اجرایی و قانونگذار خود را انتخاب می‌کنند، لذا بر اساس تقسیم کاری که صورت گرفته مباحث اجرایی به عهده دولتی است که با رای مستقیم مردم روی کار آمده و تعیین مسیر آن و نظارت بر عملکرد آن به عهده مجلسی است که نمایندگان آن با رای مردم بر کرسی مجلس تکیه می‌زنند.

 اگر رهبری مدام در هر امری که وظیفه این قوا است ورود کنند، فلسفه وجودی این قوا زیر سوال می رود، ضمن آنکه روش امام راحل و رهبر معظم انقلاب مدیریت سیستمی بوده و هست، چرا که نمی خواستند و نمی خواهند نظام قائم به فرد بشود، کما اینکه با رحلت امام خمینی جامعه و نظام بدون هیچ چالشی پذیرای رهبر جدید شدند. به زبان دیگر در مدیریت الهی و ولایی همه مسئولان و آحاد جامعه باید رشد و تعالی یابند و این با دخالت رهبری در تمام امور جامعه منافات دارد.

 البته رهبری روشنگری و هشدارها  را همواره ارائه می کنند.

 ۲) اینکه گفته می‌شود رهبری کاری برای حل این مشکلات انجام نمی‌دهند اشتباه است، چرا که رهبری به چند صورت برای کاهش مشکلات مردم ورود می کنند. یکی با هشدارهای علنی و دوم دستورات و هشدارهای غیر علنی در جلسات، ایشان خود به این اشاره کردند که هر دستور یا نهیبی به یک مسئول دولتی نباید علنی شود.

 همچنین اجازه به دولت برای فعالیت‌های فراقانونی مثل برداشت از صندوق توسعه ارزی برای حل مشکلات و ...

 رهبری زمانی وارد عزل و نصب مسولان می شوند که انحراف اساسی در مسیر انقلاب رخ دهد. 

در سال آخر ریاست جمهوری استیضاح یا برکناری و حتی استعفای دولت هیچ مشکلی را از جامعه برطرف نمی‌کند، بلکه بر مشکلات موجود می افزاید.

 ۳) این دولت وعده داده که با مذاکره با کدخدا مشکلات را حل می کند. همه باید اشتباه بودن این راهبرد بدانند، امروز دولت در سال آخر خود باید پاسخگوی وعده های داده شده و مسئولیتهای خویش باشد نه آنکه با کنار رفتن آن، بخش های تبلیغاتی همسو با دولت با اغواگری از آن دولتی مظلوم بسازند که مثلاً "نگذاشتند کار کند".

 باید سطح آگاهی های عمومی چنان افزایش پیدا کند که بدون ورود مصداقی، انتخاب قاطبه مردم بر اساس مصالح ملت و کشور ایران باشد تا مشکلات موجود نیز حل شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۲۳:۰۴
احمد درا

2- اربعین


 قیام کربلا دو مرحله داشت:

👈 یک مرحله از مدینه به مکه و از مکه به کربلا تا روز عاشورای سال ۶۱ هجری که تمام شد.

این بخش از قیام امام حسین (ع) را خود ایشان فرماندهی می‌کردند.

👈 مرحله دوم از روز عاشورا شروع میشود تا #اربعین.


↩️ اول حضرت زینب (س) ، و بعد امام سجاد علیه السلام فرماندهی و مدیریت می‌کنند و این مرحله ارزشش کمتر از مرحله قبلی نیست،↪️


👌 چون اگر این مرحله نبود ، مرحله اول هم از بین می رفت. ⚠️ 

 عبیدالله آنها را در بیابانی کشت که کسی نبود، بعدها هم به خیال عبیدالله، باد و باران جسدها را می‌پوساند و کسی شاهد نبوده!! کی به کی بوده!!


 ⚠️ بعد هم اینقدر تبلیغات می‌کردند که خودشان را مبرا و امام حسین را یاغی معرفی می کردند!!


❓ مگر در مورد علی علیه السلام با تبلیغات سوء معاویه نمی گفتند مگر علی نماز هم می خواند؟؟!!


👌 در اصل، اگر مرحله دوم را حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) مدیریت نمی‌کردند، واقعا کربلا در کربلا می ماند و دفن می شد! 😔


ادامه دارد....

#به_تو_از_دور_سلام 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۲۲:۵۶
احمد درا

1- اربعین


عددها به خودی خود جایگاه ریاضی دارند، از این جهت بین ۳۰ و ۴۰ فرقی نیست. فقط یک عددند و ۳۰، ده رقم پایین‌تر ، و ۴۰، ده رقم بالاتر است.


👈 اما بعضی عددها غیر از جایگاه ریاضی یک جایگاه دیگر هم دارند.

در همه فرهنگ ها هم هست، در فارسی مثلا عدد ۷ یعنی« همه»، 

هفت شهر عشق را عطار گشت یعنی همه مراحل عشق، هفت اقلیم یعنی همه عالم ،عدد ۱۰۰ و ۱۰۰۰ یعنی خیلی زیاد.

در عربی هم هزار به معنای کثرت استعمال میشود.

عدد ۴۰ به معنای کمال است، چیزی که کامل بشود می‌گویند اربعین.


 👈برای عدد چهل جایگاه معنوی هست، تا جایی که بعضی کتاب اربعینیات را نوشته اند، یک کتاب قطور که فقط ۴۰ ها را جمع کرده اند.


👈 در قرآن و روایات هم زیاد داریم ،در کتاب شیخ صدوق باب ۴۰ به بالا، متعدد از عدد اربعین خواصی نقل کرده مثل اینکه هرکس چهل حدیث از اهل بیت را حفظ کند روز قیامت به صورت عالم و فقیه محشور خواهد شد یا اینکه هرکس چهل روز نفسش را برای خدا خالص گرداند منابع حکمت در قلب و زبان او جاری خواهد شد .


👈در قرآن هم در داستان حضرت موسی که ۳۰ روز رفت و ده روز اضافه کرد اربعین لیلة شد.

👈کسی که می‌خواهد به کمالی یا حاجتی برسد باید چله بگیرد.

👈 این ۴۰ ها برای خلقت خود انسان هم بوده، چهل روز علقه چهل روز مضغه تا جنین میرسد به مرحله کمال وجود یک انسان کامل.


ادامه دارد.....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۲۲:۵۳
احمد درا

[ ویدیو ]


🎥 قیام امام حسین(ع) در کلام حضرت آیت الله آقا مجتبی تهرانی (ره)
💠 موضوع: غیرت حضرت زینب(س)
#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
#حسینیه_مجازی
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۲۰:۱۶
احمد درا

[ویدیو]


⭕️ #اربعین  بدون کربلا را چه کنیم؟


👈 علما و بزرگان در این مواقع چه میکردند!؟


#ما_ملت_امام_حسینیم 


┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۲۰:۰۹
احمد درا

[ ویدیو ]


کلیپی بسیار زیبا از استاد شهید مطهری(ره)

🎥 مسئولیت نماز خاندان خود

 💠 هیچ می دانید که ما مسؤول نماز خواندن خاندان خودمان، یعنی زن و فرزند خودمان هستیم یا نه؟ هر فردی ازماهم مسئول نماز خودش است و هم مسؤول نماز اهلش یعنی زن وبچه اش.

خطاب به پیامبر اکرم است: «وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَیْها» (طه/۱۳۲)، ای پیامبر! خاندان خودت را به نماز امر کن و خودت هم بر نماز صابر باش. این اختصاص به پیامبر ندارد، همه ما به این امر موظف هستیم.

#موعظه_خوبان

#شهید_مطهری


┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ مهر ۹۹ ، ۲۰:۰۸
احمد درا

✳️ بررسی ماجرای #دناپلاس


🔹افکار عمومی public opinion یکی از مفاهیم بنیادین در علوم سیاسی، جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، ارتباطات و حتی اقتصاد بازرگانی است. موضوع آن هم مطالعه، بررسی و شناخت خواست عمومی و چگونگی پاسخ به خواست عمومی و کیفیت پاسخ است.


🔸«افکار عمومی» یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار بر سیاستگذاری عمومی است. جایگاه افکار عمومی بسته به نوع نظام سیاسی، متفاوت است و فرایند سیاستگذاری نیز از ماهیت نظام سیاسی تاثیر می پذیرد. اگر ماهیت مردم سالاری باشد پاسخ به افکار عمومی با ماهیت دیکتاتوری متفاوت است. از طرفی مدل پاسخگویی هم در نظامات مردم سالاری با همدیگر متفاوت است. تاثیر گذاری افکار عمومی بر سیاستگذاری عمومی با توجه به ماهیت و شکل نظام سیاسی متفاوت خواهد بود.


🔹در عصر جدید هر نظام سیاسی برای اداره امور چاره ای ندارد بجز پذیرفتن افکار عمومی. نظامات سیاسی تا ملت های خود را به فاز اقناع نرسانند بازخورد مناسبی از سیاست های اجرایی خود نخواهند گرفت. 


🔸روزانه مسائل جدیدی در فضای رسانه ای کشور بطور لحظه ای مطرح می شود و سرعت تغییرات به حدی است که رسانه ها از انعکاس آنها جا مانده و تحلیلگران هم فرصت کافی برای تحلیل همه موضوعات ندارند. برای نمونه موضوعات مهم مطرح شده یکی دو ماه گذشته کشور را بیاد بیاورد: موج سوم کرونا، تعویق یا عدم تعویق کنکور، گرانی های روزانه، افزایش بی رویه دلار، ماجرای بورس، دادگاه های فساد اقتصادی کلان، حواشی آقای پناهیان، دناپلاس مجلس، واکسن های مجلس، یک میلیارد یورو وزارت بهداشت، قانون الزام حجاب، مکانیزم ماشه برجام، عدم تصویب قطعنامه آمریکا علیه ایران در شورای امنیت، تاریخ دفاع مقدس و مستند بی بی سی و ... . یعنی کلکسیونی از مسائل خیلی مهم، مهم، کمتر مهم. حواشی دیگر بماند.


🔹حالا از فضای بیرون به این موضوعات نگاه کنید. موضع ارکان نظام، حاکمیت و سخنگوی حاکمیت در مورد این مسائل چیست؟ آیا نظام و حاکمیت و سخنگوی نظام(اگر صداوسیما را سخنگو و بلندگوی نظام بدانیم) توانسته مردم را با تصمیمات و سیاست های خود در مورد این اتفاقات همراه کند؟ آیا افکار عمومی قانع شده است؟ اساساً نقش بلندگوی نظام در این باره نگاه میانجی گری میان مردم و دستگاه های دولتی و تقنینی و قضایی است؟ یا حمایت از تصمیمات دستگاه ها؟ اینها بخشی از سؤالات بی جوابی است که سیستم یا پاسخ نمی دهد یا قادر به پاسخگویی نیست.


⭕️ بطور مثال:

🔹درباره موضوع اخیر #دنا_پلاس نمایندگان مجلس؛ آخرش برای افکار عمومی مشخص نشد که این طرح بالاخره لغو شد یا نشد؟ چه کسانی در مجلس مسئول اصلی این رانت بودند؟ موضع حاکمیت و سایر دستگاه ها و ارکان چیست؟ صداوسیما چه نقشی در این ماجرا ایفا کرد؟ حمایت یا توجیه یا نقد؟


🔸ما بعنوان یکی از کسانی که بعد از طرح قضیه، اصل کار را مورد انتقاد قرار دادیم پیگیر شدیم تا لیستی از کسانیکه دریافت کردند و کسانی که انصراف دادند را بصورت یکجا منتشر کنیم اما بجز اعلام موضع پراکنده معدودی از نمایندگان که انصراف خود را اعلام کردند هیچ لیستی از سوی مجلس منتشر نشد. سایر ارکان نظام یعنی دولت، قضا، سازمان بازرسی و غیره سکوت کردند. این زخم هم در کنار سایر زخم ها، سرباز باقی ماند. پرونده ای به سایر پرونده های مبهم اضافه شد. این کار هم متأسفانه جرمی محسوب نمی شود که دستگاه قضا پیگیری کند!


🔹نه طرح لغو شد، نه لیست نهایی گیرندگان شفاف شد، نه لیستی از انصراف‌دهندگان منتشر شد. این وسط معدودی از نماینده ها که چند ده نفرند به پای اکثریت نمایندگان سوختند و بجز تعداد کمی، حاضر نشدند با مردم همراهی کرده تا طرح دناپلاس لغو شود! خود مجلس و نمایندگان هم دلشان به حال خودشان نمی سوزد که در افکار عمومی چه اتفاقی افتاده. آن نماینده (ایزدخواه) که طرح را افشا کرده هم توبیخ شده است! خلاصه افکار عمومی‌ مردم را مثل سایر مسائل به هیچ هم حساب نکردند. 


🔸در این بین تعدادی از حزب‌اللهی‌های دلسوز که مثل همیشه فکر می‌کنند وظیفه‌شان دفاع متعصبانه است ملعبه دست بزرگان اصولگرا قرار گرفتند که بله ضربه زدن به حیثیت مجلس انقلابی، طرح صهیونیست‌ها و اصلاح‌طلبان بود و دولت می خواست مجلس را از چشم مردم بیاندازد و عده ای بی بصیرتی کردند، عده ای در پازل دشمن اند و ... . همان تئوری های همیشگی. همان توجیهات همیشگی. همان برچسب های همیشگی.


🔹کارشناسان جبهه انقلابی بدانند در عصر جدید نمی توان به روش های چنددهه قبل عمل کرد. باید مدل جدیدی از سیاست ورزی را بتوانیم با مطالبه گری در کشور نهادینه کنیم. باید برای افکار عمومی چاره ای اندیشیده شود.


✅ #داود_مدرسی_یان 


┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۹ ، ۲۰:۳۲
احمد درا

🔹تجربه ثابت کرده نه اصلاح‌طلبان نه اصولگرایان تاب تحمل نقد را ندارند. اگرچه رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند: "شما مسؤولان دولت از انتقاد نه بترسید، نه خشمگین و ناامید شوید. این‌طور هم نباشد که اگر روزنامه یا شخصی به بخشی از بخشهای دولت یا به کاری که دولت پدید می‌آورد، انتقاد میکند، مسؤولان آن بخش یا مسؤولان دولتی سراسیمه شوند. گاهی اوقات انسان میبیند یک حالت سراسیمگی در اینها پیدا میشود".


🔸دولت فعلی تدبیر و امید که نشان داد با دشمنان مهربان و با مردم و منتقدین داخلی، سخت و عبوس است و شخص رئیس جمهور حداقل ۵۰ کلیدواژه فحش و اهانت روانه منتقدین کرده. دفتر رئیس جمهور ده‌ها شکایت از رسانه ها و شخصیت های معروف داشته و استانداران و فرمانداران همین دولت هم صدها و هزاران شکایت علیه رسانه‌ها و منتقدین داشته اند. اما آیا اصولگرایان از نقد استقبال می‌کنند؟


🔹گارد بسته برخی اصولگرایان در برابر انتقادات که گاهی به نهادهای غیردولتی و حاکمیتی می‌شود، به برخی شخصیت‌های نظامی می‌شود، به برخی شخصیت‌های روحانی می‌شود یا به "برخی" رفتارهای مجلس می‌شود، نشان داد که چنانچه آنها هم دولت بعدی را بدست بگیرند عنوان آن را ‎#دولت_جوان_و_حزب‌اللهی خواهند گذاشت و منتقدین را ضددولت جوان و حزب‌اللهی می‌خوانند و همچون دولت فعلی، دهان منتقدین را خواهند دوخت! در منظر آن‌ها، کسی نباید به خودی نقد کند اگر می‌خواهد نقد کند خصوصی بگوید!


🔸چنانچه اصلاح‌طلبان و ادامه‌دهندگان راه شیخ حسن روحانی هم مجدد دولت را بدست بگیرند آش همان است و کاسه‌ همان!


🔹مگر اینکه واقعاً یک دولت واقعاً انقلابی و عدالتخواه و سلیم‌النفس و حقیقتاً معتقد به آرمان‌های انقلاب خاصه عدالتخواهی و آزادی‌خواهی سر کار بیاید!


🔸وگرنه همچون دولت امنیتی روحانی، نقدناپذیر بوده و علاوه بر فحش‌های حسن روحانی، منتقدین را مخالف خدا و پیغمبر و نظام و ولایت هم خواهند خواند! این جماعت استاد تخریب عناوین هستند!


🔹خدا نکند رهبری عزیز کلیدواژه ای را بکار ببرد یا از فردی تعریف و تمجیدی داشته باشد؛ اینها دیگر ول کن نیستند و نقد را به او جائز نمیدانند چون رهبری تعریف کرده! درمورد همین مجلس فرمودند که مجلس یازدهم جزومجالس انقلابی است. این بزرگواران همین نقدهای اخیر را که به مجلس وارد شده بود را می‌گفتند طراحی اصلاح طلبان! طراحی امنیتی‌های آلوده! طراحی ... ! تخریب مجلس انقلابی! و ...!


🔸باید نامزدهای #انتخابات_1400 صریحاً نظرات خود را درباره نقدپذیری اعلام کنند. کلی هم بگویند نقد آزاد است چه منصفانه چه غیرمنصفانه! وگرنه نقدهای اصلی را تخریب و غیرمنصفانه می نامند! دعا کنیم برای #نقدپذیری دولت آینده!


✍️ #داود_مدرسی_یان 


┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۷
احمد درا

🔻" آیا هاشمی امام را گول زد؟! "

 تیتر بدی است؟ احتمالا می گوئید توهین به امام است. 

بله حق می دهم. ولی تحلیل برخی عزیزان انقلابی درباره قطعنامه دقیقا همین میزان توهین آمیز به ساحت حضرت امام است.


🔹خلاصه حرف شان اینست که عده ای اهل خدعه امام را دوره کردند و تحت فشار قرار دادند و اما ناچار شد جام زهر را بنوشد.

می گوئیم اینکه توهین به امام است. امام را چه فرض کردید؟ فردی بی اطلاع از اوضاع و بی اراده مقابل اطرافیان؟ 


🔹 می گویند مثل ماجرای حکمیت امیرالمومنین وصلح امام حسن(ع). می گوئیم : خُب سخنان اخیر رهبری را چه می کنید که فرمود مدبرانه؟ میگویند امام نیز مانند امیرالمومنین ناچار شد تن به فشار اطرافیان دهد و انتخاب دیگری هم نداشتند لذا تدبیر یعنی همین.

عجیب است این سطح امام شناسی. عجیب تر فهم نادرست از نظام امام-امت است.


🔻چرا حل و فصل این موضوع مهم است؟

🔹چون همین امروز هم عده ای که برخی سخنان رهبری را فهم نمی کنند، هر ازگاهی می گویند رهبری خودشان خوب اند. ولی امان ازدفتر و بیت و فشار روحانی و کدکش ها و خبربیارها و بولتن سازان برای ایشان.


🔻برادران خوبم:

🔹مهمترین و کلیدی ترین نقش امام جامعه هدایت است. هدایت نیز نمی تواند بدون اعتنا به حال مردم و زمانه جامعه باشد. امام جامعه هیچ گاه با فشار اطرافیان تصمیمش عوض نمی شود ولی وقتی شرایط مردم و جامعه را می بیند با هدف هدایت با آنها مدارا میکند و تصمیمش را تغییر می دهد.

امام خمینی در پیام قطعنامه می گوید "به مصلحت مسلمین تن دادم" 


🔹رهبرانقلاب مصلحت را توضیح می دهند: "قبول قطعنامه بخاطرفهرست مشکلاتی بود که مسئولین به امام دادند" امام در پیامشان می گویند: " تاکید می کنم که گمان نکنید که من در جریان کار جنگ و مسئولان آن نیستم. مسئولین مورد اعتماد من می باشند"

🔹برای نقد هاشمی و روحانی و محسن رضایی و... راه بسیار است. چرا امام را هزینه میکنیم؟


🔹 امام بخاطر شرایط کشور با مردم مدارا کردند. مدارا و مراعات کلید واژه کلیدی امام در توجه به سلوک فردی و مدیریت اجتماعی است  و نه تنها عقب نشینی نیست که نرمش قهرمانانه برای رشد جامعه است. لذا همین جام زهر به تعبیر رهبرانقلاب با تدبیر قطعنامه شیرین شد. 11/07/1369 


🔹مذاکره نیز همین بود. برخی خیال می کنند رهبری تحت فشار روحانی به مذاکره تن داد. خودشان می فرمایند مجوز مذاکره برای دولت قبل بود. ۱۳۹۵/۰۳/۲۵. یعنی خواست مردم را دیدند. این نیز برای رشد جامعه در یک تجربه واقعی بود تا متوجه باشند پیروزی در تاب آوری و ایستادن روی پای خودمان است.


🔹در ماجرای حکمیت و صلح امام حسن هم العیاذ بالله امام تحت فشار چهارتا اهل خدعه تصمیم نگرفت. به مردم و جامعه اش نگاه کرد. وقتی طرح حکمیت مطرح شد ۲۰ هزار نفر شمشیر بدست مقابل امیرالمومنین صف کشیدند. حضرت فرمود کاش دو نفر در این سپاه مثل مالک بودند. در قصه صلح امام حسن که اوضاع بدتر بود. رهبری می فرماید صلح امام حسن ناشی از بی بصیرتی مردم آن زمان بود.

🔹درست کنیم تحلیل مان را از نظام ارتباطی امام و امت.


 #محسن_مهدیان


┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۵
احمد درا

ویدیو


کل یوم عاشورا و کل ارض کرب و بلا

استاد رائفی پور 

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۳۹
احمد درا

دست تحریف در کمین دفاع مقدس است!

تنگه ی ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی در سال ۹۶ ساخته شد. فیلمی که گفته می شود روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث عراق. به تنگه ی ابوقریب در همان سال جوایز زیادی داده شد، این فیلم به مرحله ی اکران عمومی رسید و تا کنون بارها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم پخش شده. اما واقعیت درباره ی درون مایه و مساله ی فیلم چیز دیگری است. واقعیت این است که این فیلم درون مایه ای ضد جنگ دارد. اصلا به همین خاطر هم جریان تحریف در سینمای ایران مهمترین جوایز سال ۹۶ را به این فیلم دادند. فیلم، خالی از هرگونه حس معنویت، حماسه و پیروزی است. جمله ی کلیدی و تاسف بار فیلم آنجاست که مجید (با بازی جواد عزتی) به علی (با بازی مهدی قربانی) پسری که آمده تا خودش جنگ را از نزدیک ببیند و با دوربینش لحظات جنگ را ثبت کند، می گوید: جنگ برنده ندارد. برنده ی جنگ، شرکت های اسلحه سازی اند! این همان درون مایه ای است که بهرام توکلی در سراسر فیلم به دنبال به تصویر کشیدن آن است. ببیننده در حین تماشای فیلم تنها شاهد خسارت و ویرانی جنگ و کشته شدن و از بین رفتن رزمنده هاست. حتی در پایان بندی فیلم و زمانی که به نظر می رسد نیروهای دشمن در حال عقب نشینی هستند، شما به شکل ملموس پیروزی نمی بینید. شخصیت های اصلی فیلم یعنی مجید و خلیل و حسن یکی پس از دیگری از بین می روند و در نمای پایانی، علی، پسری که به نظر می رسد حالا جنگ را درک کرده، از جلوی دوربین می رود و فیلم تمام می شود.

تنگه ی ابوقریب در حالی به دنبال تحریف حقایق دوران جنگ تحمیلی است که پیروزی جمهوری اسلامی در هشت سال دفاع مقدس امری مسلم و تردید ناپذیر است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات چند روز قبل خود به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرمودند: این نکته‌ی بسیار اساسی و مهم که بعضاً شبهه‌افکنی می‌کنند که آیا ایران در این جنگ پیروز شد یا نشد، [جوابش این است که] اصلاً پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی مثل خورشید روشن است!

#تحریف
#دفاع_مقدس

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۷
احمد درا


 تحریف، امر جدی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد. (قسمت دوم)

 برای پی بردن به خطر بزرگ #تحریف در مورد #دفاع_مقدس کافی است به آثاری که در همین چند سال گذشته تولید شده نگاهی بیندازید. یکی از این فیلم ها ماجرای نیمروز؛ رد خون به کارگردانی محمد حسین مهدویان است. خب شما در این فیلم از یک گروهک تروریست و منافق چه می بینید؟ در مورد نیروهای جمهوری اسلامی چه طور؟

در رد خون، عباس زریباف به عنوان فرمانده #منافقین، شخصیتی مجاهد و وظیفه شناس است که برای این که در راه امام حسین علیه السلام حرکت کند حتی از همسرش هم می‌گذرد، تا آخرین گلوله برای آن چیزی که فکر می کند درست است مبارزه می‌کند و ناجوانمردانه کشته می‌شود.

در مقابل، شما شخصیت کمال را به عنوان یک نیروی مثلا #انقلابی که دم از عشق به #امام_خمینی می زند، می بینید. شخصیتی به شدت غیر منطقی، عمل‌گرا و‌ دروغگو که زیاد هم سیگار می کشد! کسی که اسیر مجروحی که سلاحی هم ندارد را شکنجه می دهد و او را ناجوانمردانه می‌کشد و به فرمانده خود گزارش دروغ می‌دهد!

 شما در فیلم رد خون حتی یک منافق می‌بینید؟‌ واقعا در این فیلم چه کسی منافق است؟‌

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۶
احمد درا


 

تحریف، امر جدّی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد.

 مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس: من در چند جمله‌ی کوتاه، چرایی و چگونگی دفاع مقدّس را امروز شرح می‌دهم. البتّه این‌ها مطالبی است که بارها گفته‌ایم، بارها گفته‌اند، لکن باید تکرار کنیم؛ باید آنچه را حقیقت است، بارها و بارها و هزاران بار بگوییم؛ #تحریف، امر جدّی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد.

مهم این است که مصادیق این خطر بزرگ کدامند؟ چه کسانی و چه مجموعه‌هایی و با استفاده از چه رسانه‌هایی به تحریف دفاع مقدس می‌پردازند؟ امروز دفاع مقدس در سینما چگونه بازنمایی می‌شود؟‌

🇮🇷 مقام معظم رهبری می‌فرمایند:‌ در #دفاع_مقدس، عالی‌ترین فضایل اخلاقی بُروز کرد؛ هم فضایل اخلاقی، هم معنویّات و عروج معنوی و تعالی روحی...آن سحرخیزی‌ها، آن شور و عشق توحیدی، آن بی‌اعتنایی به زیورهای دنیوی، و در مواردی هم اتّصال به غیب.

 برای پی بردن به خطر بزرگ تحریف در مورد دفاع مقدس کافی است به آثاری که در همین چند سال گذشته تولید شده نگاهی بیندازید. یکی از این فیلم ها ماجرای نیمروز؛ رد خون است. خب شما در این فیلم از یک گروهک تروریست و منافق چه می بینید؟ در مورد نیروهای جمهوری اسلامی چه طور؟

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۴
احمد درا


تصمیم امیرالمؤمنین (ع) به پذیرش "حکمیت"، تصمیمی مدبرانه بود، اما آنها که حکمیت را به او تحمیل کردند، با مخ در جهنم‌اند.

تصمیم امام حسن (ع) به پذیرش "صلح" معاویه، تصمیمی عاقلانه بود اما آنها که او را مجبور به پذیرش صلح کردند، همنشین دوزخی ابوموسی اشعری‌ شدند.

تصمیم امام رضا (ع) به پذیرش "ولایتعهدی"، تصمیمی دوراندیشانه بود، اما آنها که امام را در جایگاه ولایتعهدی نشاندند، همنشین دوزخی معاویه شدند.

تصمیم امام خمینی بر پذیرش "قطعنامه ۵٩٨" تصمیمی مدبرانه بود اما آنها که جام زهر را به امام خوراندند، بعدها "برجام" را به امام خامنه‌ای تحمیل کردند.

#دفاع_مقدس

✍️#زهرا_محسنی_فر

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۱
احمد درا

تاریخ نگاره

افشای کمک نظامی فرح به صدام برای بمباران ایران

▪️شبکه خبری عراقی «الاتجاه» طبق اسنادی از سرویس اطلاعات رژیم بعث گزارش داده که خانواده محمدرضا شاه و معاونانش در زمان جنگ تحمیلی با کمک برخی از نزدیکان بختیار تلاش کردند تا صدام در جنگ پیروز شود.

▫️بر اساس این اسناد، برخی از تجهیزات نظامی که ایران در دوره شاه خریده اما تحویل نگرفته بود، با موافقت «فرح پهلوی» همسر شاه برای بمباران شهرهای ایران به رژیم بعث داده شد.

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۰
احمد درا


شما آقایان روحانیون و همۀ روحانیونی که در کشور هستند، همه‏‎ ‎‏مکلفند به اینکه این نعمت خدا را، این عطیۀ الهی را حفظ کنند و شکر این‏‎ ‎‏نعمت را برآورند و شکر به این است که تبلیغ کنند. آنچه که سیدالشهدا‏‎ ‎‏عمل کرد و آن ایده ای که او داشت و آن راهی که او رفت و آن پیروزی که‏‎ ‎‏بعد از شهادت برای او حاصل شد و برای اسلام حاصل شد، به مردم‏‎ ‎‏روشن کنند و بفهمانند به همه که مسأله مجاهده در راه اسلام آن است که‏‎ ‎‏او کرد. می دانست که با یک عدۀ قلیل کمتر از صد نفر نمی شود مقابله با‏‎ ‎‏یک همچو ظالمی دارای همه چیز کرد، در صورتهای مادی، لکن‏‎ ‎‏می دانست که همین شهادت پیروز کرد اسلام را و اسلام را تجدید کرد
صحیفه امام خمینی (قدس سره)-جلد 17 صفحه 57
#موعظه_خوبان
#حسینیه_مجازی

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۹ ، ۲۳:۰۲
احمد درا

 معجزه دیگر مجلس اصولگرا

١) شفافیت شعار مجلس یازدهم بود و به همین علت است که مردم متوجه نشدند ماجرای ودیعه مسکن نمایندگان چه بود و چقدر بود و کدام نماینده گرفت و کدام یک نگرفت و به همین علت هم کسی نخواهد فهمید ماجرای خودروی واگذار شده به نمایندگان چه بوده و کی گرفته و چه کسی نگرفته و همان طور که آخر کار کسی نفهمید کدام نماینده به نفع تاجگردون رای داد و اصولا شفافیت به روایت مجلس یازدهم یعنی همین!

٢) اصولگرایی به روایت نمایندگان مجلس یازدهم هم یعنی گرفتن خودروی قسطی شونصد میلیونی با هدف همدردی با مردمی که این روزها به برکت دولت روحانی به خاک سیاه نشسته‌اند!

٣) کارآمدی به شیوه مجلس یازدهم هم یعنی نشستن و تماشای نابودی ملک و ملت به دست باکفایت روحانی!
وقتی دوستان اعتقادی به استفاده از تنها ابزار مجلس (استیضاح روحانی) برای کم کردن شر این دولت مخرب ندارند و صرفا با ادعا درمانی به دنبال حل مشکلات مردمند!

۴) حواسمان باشد مجلسی که دست‌پخت توافق‌های پشت پرده پدرخوانده‌های اصولگرایی باشد بهتر از این نخواهد شد و دوستانی هم که هنوز به این مجلس امید بسته‌اند بدانند که مجلس یازدهم با این روندی که درپیش گرفته به همان جایی خواهد رسید که پدرخوانده‌‌های اصولگرایی در مجالس چهارم و هفتم و هشتم رسیدند!
(تبدیل مدعیان انقلابی به سیاست‌بازان حرفه‌ای و جناحی و بی‌اعتنا به نیازهای انقلاب و نظام و مردم)

۵) تنها راه نجات مجلس یازدهم، مطالبه جدی و بی‌تعارف از نمایندگان مدعی انقلابی‌گری و نقد قاطعانه عملکرد آنهاست. یادمان باشد یکی از عوامل گمراه شدن امثال احمدی نژاد، ماله‌کشی اقدامات‌ غلط او توسط حامیانش بود. حامیانی که اجازه نقد او را نمی‌دادند و دائم حلوا حلوایش می‌کردند.

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۹ ، ۲۳:۰۰
احمد درا