گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

انتخابات 1400

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۴۳ ب.ظ

فضای مبهم انتخابات 1400 باید شکسته شود


چرخش قدرت در نظام های دموکراسی بوسیله آرای مردمی، هر چندسال یکبار، امری حیاتی است. هم از تمرکز قدرت در دست یک جریان یا شخص جلوگیری می کند و هم زمینه را برای رقابت بین جریانات و شخصیت های سیاسی فراهم می کند و هم اینکه مردم در هر کشوری منتظرند تا عده ای تازه نفس از راه رسیده و زمام امور را بدست بگیرند.
در خیلی از کشورها من جمله آمریکا تقریباً از یکسال قبل از ریاست جمهوری، کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص و معلوم اند و در 6 ماه مانده به انتخابات مردم فرصت دارند تا با افکار، مواضع، طرح و برنامه نامزدها آشنا شوند.
در کشور ما ایران اما این زمان بسیار کم است و متأسفانه مردم از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و حتی نمایندگی مجلس گاهی بی اطلاع اند تا یکی دوماه مانده به انتخابات! در نتیجه مردم از نامزدها، مواضع و افکار و طرح و برنامه های آنها هیچ شناختی پیدا نمی کنند و اینگونه است که صرفاً تبلیغات و موج سواری و مناظرات، تعیین کننده است نه شناخت از مواضع و افکار و طرح و برنامه!
انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز از راه رسید و کمتر از 8 ماه به روز انتخابات زمان باقی است اما کماکان ملت، رسانه ها، نخبگان و فعالان سیاسی و رسانه ای نمی دانند که چه کسانی بناست به عرصه انتخابات ورود کنند و خود را در معرض انتخاب مردم بگذارند!
این وسط فقط گمانه زنی رسانه ای می شود که کی می آید و کی نمی آید! تنها کسانی که به صراحت گفتند نمی آییم آیت الله رئیسی و محمدجواد ظریف هستند. برخی هم گفته اند می آییم: سردار حسین دهقان و عباس آخوندی.
اما مابقی افراد مطرح شده، افکار عمومی را در هاله ای از ابهام قرار دادند؛ نظیر آقایان: عزت‌اله ضرغامی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، سورنا ستاری، محمدجواد آذری جهرمی، محمود احمدی نژاد، مهرداد بذرپاش، ، علی لاریجانی، محمدرضا عارف، علی نیکزاد، اسحاق جهانگیری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن هاشمی، پرویز فتاح، رستم قاسمی، سعید محمد، علی شمخانی، رضا اردکانیان، مسعود پزشکیان و غیره.
لذا نه نامزدها معلوم اند نه طرح و برنامه آنها روشن است! این فضای غبارآلود نه تنها کار مردم را سخت می کند بلکه کار خواص و تحلیلگران را با مشکل مواجه می کند که فضا و اشخاص را چگونه تحلیل، نقد و بررسی و معرفی کنند.
با این وجود اولین مطالبه ما روشن کردن وضعیت است و از حضرات در معرض آرای مردمی مطالبه می کنیم روشن و شفاف از حالا بگوئید آیا برنامه ای برای ورود به انتخابات 1400 دارید یا نه؟ اگر برنامه دارید طرح و برنامه های خود را ارائه کنید تا مردم و رسانه ها بتوانند به خوبی تحلیل کرده و یک نفر را برگزینند.
✳️ ما هم برنامه داریم از امروز سلسله مباحثی را پیرامون انتخابات 1400 خدمت مخاطبین عزیز ارائه کنیم ان شاءالله که مفید و مؤثر باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی