گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

مسئولیت نماز خاندان خود

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۸ ب.ظ

[ ویدیو ]


کلیپی بسیار زیبا از استاد شهید مطهری(ره)

🎥 مسئولیت نماز خاندان خود

 💠 هیچ می دانید که ما مسؤول نماز خواندن خاندان خودمان، یعنی زن و فرزند خودمان هستیم یا نه؟ هر فردی ازماهم مسئول نماز خودش است و هم مسؤول نماز اهلش یعنی زن وبچه اش.

خطاب به پیامبر اکرم است: «وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَیْها» (طه/۱۳۲)، ای پیامبر! خاندان خودت را به نماز امر کن و خودت هم بر نماز صابر باش. این اختصاص به پیامبر ندارد، همه ما به این امر موظف هستیم.

#موعظه_خوبان

#شهید_مطهری


┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

 گاه نوشت #ابوابراهیم

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۰
احمد درا

نظرات  (۱)

۱۰ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۵ علم با ارزش

باسلام.مگر پدر و مادر مسئولیت جزء این برای بچه هااشون دارن؟! تمام قران رو جستجو کنید.(در زمینه برخورد انسان ها درستکار نسبت به نزدیکان خویش، خداوند دائم انسان خوب را گفته،کسانی هستن،که به خانواده خود امر به نیکی و نماز خواندن میکن..! (حالا نه فقط خانواده .. دوستانشون هم باید چنین باشن! اما خانواده و کسانی که تحت مسئولیت این شخص هستن! در هرجایی و تحت عنواین مختلف .. این وظیفه اش بگه بهشون و هزینه کنه در این راه!)

متاسفانه امروزه و شایدم خیلی وقت،پدر و مادرها،وظایف اصلی خودشون رو نمی گن و انجام نمیدن.. الان مدرسه و انجام تکالیف مدرسه و مدرسه ها گیرون قیمت، شبیه به نماز خوندن شده! پدر میگه،اگر درسات خوندی هرچی بخوای براتون میخرم! شما درستو رو بخونید! .. 

واجبات الهی که بابتش میرن جهنم! رو شوخی فرض میکن! مستحبات رو به پایان مثل مدرسه و سر موقعه رفتن مدرسه و .. رو همگی جزوء واجبات زندگی در نظر گرفتن و میگرین

یعنی نمونه شخصی که دنیا رو وارونه می ببینه !

 

پاسخ:
علیکم سلام ممنون از فرمایشتون بزرگوار؛ جهت تکمیل مطلب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی