گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

گاه نوشت ابوابراهیم

تحلیلات و دیدگاههای شخصی

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کدام مکانیزم 1

سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ

🔴 کدام مکانیزم؟ - 1

#انتخابات_1400

🔹حتماً به یاد دارید در دوران انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شورای شهر همیشه هستند برخی از دلسوزان در کنار برخی دلسوزنماها، که می گویند ما برای رسیدن به گزینه های مطلوب باید مکانیزم داشته باشیم. وقتی از آنها می پرسیدیم چه مکانیزمی بهتر است؟

🔸می گفتند همه یا اکثر نخبگان را جمع کرده(مجمع عمومی) و برای انتخابِ گزینه اصلح، بین آنها رأی گیری شود. هر کس بیشترین رأی را آورد همان گزینه اصلح است.

🔹بعد می گفتند البته مصالحی وجود دارد که نمی توان صرفاً به رأی گیری بین نخبگان اعتنا کرد. باید گزینه نهایی و لیست نهایی در اتاق دربسته تعدادی از بزرگان بسته شود. آنها به مصالح جامعه نگاه می کنند، جدا از رأی گیری درون مجمع عمومی(نخبگان)، به نظرسنجی ها هم نگاه می کنند و ...!

⭕️ نکته: می گفتند فقط هم کسانی از نامزدها در این ساختار قرار می گیرند که عهدنامه ما را امضا کنند(اصلاً ملاک اصلح بودن و شایستگی ها نبوده).

🔸این چنین افراد و لیست های مورد نظر خود را به جامعه انقلابی غالب می کردند. برخی کاندیداها که در بین اعضای شورای مرکزی نفوذ داشتند اتوبوس اتوبوس آدم می آورده تا در مجمع عمومی رأی بالایی کسب کنند. همزمان با نفوذ در برخی موسسات افکارسنجی و نظرسنجی، اسم خود را جزو گزینه های رأی آور ثبت و اصطلاحاً، نظرسازی می کردند. البته گاهی نفوذ اشخاص در شورای مرکزی به حدی بود که اساساً نیازی به رأی آوری در مجمع عمومی یا نظرسنجی ها هم نداشتند!

🔹این مکانیزم در اکثر انتخابات ها و اکثر شهرها از ناحیه بزرگان اصولگرا اجرا شده است. برخی از ضعف های مجلس فعلی ناشی از همین مدل مکانیزم بوده.

🔸اخیراً برادرمان آقای سیدیاسر جبرائیلی در توئیتی نوشته است: «برای تحقق دولتی انقلابی، مکانیزم سنتی ائتلاف که خروجی آن یک فرد است باید کنار گذاشته شود. کسی که شب ثبت نام تصمیم به حضور می گیرد، بی شک نه تیمی برای اداره کشور دارد نه برنامه ای. افرادی که تصمیم به حضور دارند تیم خود را معرفی کنند و بدنه عظیم جریان انقلاب تصمیم آخر را می گیرد».

🔹اگرچه شاید این نکته ایشان که نامزدها از الان حضور خود را اعلام کرده و تیم خود را معرفی کنند صحیح است، اما سؤالات جدی داریم که کدام بدنه انقلاب قرار است تصمیم آخر بگیرند؟ چرا ایشان نمی گوید در انتخابات اخیر مجلس، فردی همچون یامین پور از بین 8000 رأی مجمع عمومی نفر اول بود اما نهایتاً در لیست قرار نگرفت؟

🔸چرا ایشان شفاف نمی گوید امثال حمید رسایی، مجتبی ثابتی، محمدصادق شهبازی، علی جعفری و ... براحتی از لیست 30 نفره حذف شدند با اینکه هم در مجمع عمومی رأی آوردند هم در نظرسنجی ها بالا بودند؟

🔹بهتر است بجای لفظ «بدنه انقلاب» بنویسید: آقای #حسین_فدایی، #حداد_عادل،  دو نفر دیگر تصمیم آخر را می گیرند! بهتر است برای انتخابات ریاست جمهوری با بدنه حزب الله روراست باشید..

ادامه دارد...

✍️ #داود_مدرسی_یان

┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
 گاه نوشت #ابوابراهیم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۱
احمد درا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی